Spotify

Spotify siyasi reklâmlara kapıyı kapattı

İsveçli online müzik akış servisi Spotify Amerika Birleşik Devletleri’nde (ABD) yapılacak başkanlık seçimleri nedeniyle siyasi reklâmlara yer vermeme kararı aldı.

Firmadan cuma günü yapılan açıklamada şirketin siyasi içerikli reklâmların kontrolü ve değerlendirilmesi için yeterli kaynağa sahip olmadığı kaydedildi.

Spotify bu nedenle yanlış bilgilerin yayılmasından endişe duyduklarını belirterek, siyasi reklâmlara 2020 başından itibaren yer verilmeyeceğini duyurdu.

Spotify’ın ABD’de birçok kullanıcısı bulunuyor. Bu kullanıcıların büyük bölümü reklâmlarla finanse edilen ücretsiz üyelik seçeneğine sahip.

Spotify’ın siyasi reklâmlar üzerinden ne kadar gelir elde ettiği ile ilgili detaylı bir veri bulunmuyor. Advertising Age adlı piyasa araştırmaları şirketi aralarında ABD Başkanı Donald Trump’ın partisi Cumhuriyetçilerin ve başkanlık yarışında yer alan bir diğer isim olan, Demokrat Senatör Bernie Sanders’in Spotify’da reklâmlarının bulunduğunu kaydetti.

Dünya çapında 130 milyon kullanıcıya sahip olan online müzik akış servisi Spotify, genç seçmenlere ulaşmak için önemli bir platform olarak görülüyor.

ABD’de 2020 yılının Kasım ayında yapılacak olan başkanlık seçimleri öncesinde yalan haber ve yanlış bilgilerin yayılmasıyla ilgili endişe büyüyor.

Bazı çevrelere göre sosyal medya üzerinden sık sık yanlış ya da yanıltıcı paylaşımlarda bulunan isimlerden biri de ABD Başkanı Donald Trump. Bu nedenle birçok internet platformu farklı önlemler alma yoluna gidiyor.

Deutsche Welle’nin haberine göre, Twitter siyasi reklâmları büyük ölçüde yasaklama kararı alırken, Google da geçtiğimiz Kasım ayında kişiselleştirilmiş seçmen reklâmlarına izin vermeyeceğini duyurdu. Google hedef kitle odaklı siyasi reklâmların bundan böyle sadece yaş, cinsiyet veya posta kodu gibi geniş kriterler içereceğini açıkladı.

Facebook ise siyasi reklâmlara izin vermeyi sürdürüyor. Sosyal medya platformu bu kararını, kullanıcı ve gazetecilerin reklâmların gerçekliğini kontrol etmeleri gerektiği ile gerekçelendiriyor.

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, Melih Bayram Dede yönetiminde yayımlanan, teknolojiyle ilgili haber ve yorumlara yer veren bir haber portalıdır. 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir