Stellantis, 2023’ün ilk 3 çeyreğine ilişkin sonuçlarını açıkladı. Şirketin net gelirleri, 2022’nin 3’üncü çeyreğine kıyasla yüzde 7 artışla 45,1 milyar Euro olurken bu rakam, adetler, tutarlı fiyatlandırma ve kısmen döviz etkileriyle dengelendi. Konsolide sevkiyatlar, 2022’nin 3’üncü çeyreğine göre yüzde 11 artışla 1 milyon 427 bin adet oldu.
Genişlemiş Avrupa, Orta Doğu ve Afrika, Kuzey Amerika ve Güney Amerika’da yıldan yıla iyileşme kaydedildi. 30 Eylül 2023 itibarıyla, toplam yeni araç envanteri 1 milyon 387 bin adede ulaşarak 31 Aralık 2022’ye göre 158 bin adet artışla, 388 bin adet olarak gerçekleşti. Bu, birkaç yıldır devam eden tedarik kısıtlamalarının ardından daha normal seviyelere dönüşü yansıtıyor.
Küresel BEV satışları, Jeep Avenger ve Citroën ë-Berlingo liderliğindeki artan ticari BEV araç satışları sayesinde 2022’nin 3’üncü çeyreğine göre yüzde 37 arttı. Şirket, 2023’ün 3’üncü çeyreğinde 500 milyon Euro hisse geri aldı. Böylece 30 Eylül 2023’te sona eren ilk 9 ayda 1,2 milyar Euro hisse satın almış oldu. Şirket, açıkladığı 1,5 milyar Euro 2023 Hisse Geri Alım Programı’nı 2023’ün 4’üncü çeyreğinde tamamlamayı öngörüyor.
Stellantis N.V., büyüme hamlesinin sonuçlarını almaya devam ediyor. Bu kapsamda Stellantis N.V. 2023’ün 3’üncü çeyreğinde ivme kazanmaya devam etti ve sevkiyatlardaki devam eden artış sayesinde net gelirler, önceki yıla göre yüzde 7 arttı. Şirketin “Üçüncü Motoru*”, yıldan yıla yüzde 25 gelir artışı kaydetti. Küresel BEV satışları, 2022’nin üçüncü çeyreğine göre yüzde 37 artış gösterdi. Bu artışta Jeep Avenger, Citroën Ami, Peugeot E-208, Fiat 500e ve Citroën ë-Berlingo modelleri önemli bir paya sahip oldu. (*Güney Amerika, Orta Doğu ve Afrika, Çin, Hindistan ve Asya Pasifik verilerini kapsamaktadır.)
Dare Forward 2030 stratejisi ivme kazanıyor
Sergilenen güçlü performans hakkında bilgi veren Stellantis CFO’su Natalie Knight, “Bu yılın ilk yarısında Stellantis, benzerleri arasında AOI (Düzeltilmiş Faaliyet Geliri), AOI marjı ve Endüstriyel Serbest Nakit Akışları açısından sektör lideri olarak öne çıktı. Sektör lideri olarak, kârlılık ve nakit akışı sağlayarak, sektördeki kısa vadeli kritik zorlukları ele alarak, elektrikliye geçiş ve teknoloji dönüşümümüzü sürdürerek ivmemizi devam ettirmeye odaklandık. Bu büyüme, Dare Forward 2030 stratejimizin uygulanmasını destekliyor” dedi.
Dare Forward 2030 stratejik planına ulaşmak için yürütülen temel faaliyetler şunları içeriyor:
Önemsemek (Care): Benzeri görülmemiş sorunlar ve dönüşüm sürecinden etkilenen bir sektörde Stellantis ve Avrupa’daki bayi ağı, müşteri deneyimini geliştirmek ve genel müşteri yolculuğunu kolaylaştırmak için ortaklıklarını güçlendirdi. 10 stratejik Avrupa ülkesinde imzalanan 8 binden fazla satış ve 25 bin satış sonrası sözleşmesiyle, Stellantis ve iş ortakları, sadeleştirme, çoklu marka yaklaşımı, müşteri odaklılık ve kalite güvencesi konusunda aynı hedefleri paylaşıyor. Avusturya, Belçika, Lüksemburg ve Hollanda, yeni sözleşmeleri benimsedi; Avrupa’nın geri kalanı ise 2024’ten itibaren yeni modeli benimsemeye başlayacak.
Teknoloji (Tech): Peugeot, Stellantis’in dört küresel BEV platformundan ilki olan STLA Medium’un ilk uygulamasını, 700 kilometreye kadar sınıfının en iyi menzili, şarj süresi, performans, verimlilik ve sürüş keyfi sunan yeni E-3008 ile tanıttı.
Fiat, yeni 600e ile sürdürülebilir kentsel ulaşımın yolunu açarak B segmentine döndü. Araç, en ileri teknoloji güvenlik özelliklerine ve şehir içinde 400 kilometrenin üzerinde (WLTP karma döngü) ve 600 kilometrenin üzerinde (WLTP şehir içi döngüsü) elektrik menziline sahip. Fiat ayrıca, 75 kilometre menzile ve 45 km/s maksimum hıza sahip yeni Topolino mikro ulaşım çözümünü de tanıttı. Şirket, bunlara ek olarak İngiltere’nin sadece elektrikli araçlara yönelik ilk üretim tesisi olan ve küresel olarak elektrikli araçlara adanmış ilk Stellantis fabrikası olan Ellesmere Limanı’nda, tamamen elektrikli ticari araç üretimine başladığını duyurdu.
Tamamen elektrikli Citroën ë-C3 yakında pazara çıkacak. Avrupa’nın ilk uygun fiyatlı elektrikli otomobili ë-C3, 320 kilometreye kadar WLTP sürüş menzili sağlayan 44 kWsa bataryası sayesinde sınıfının en iyi konforunu ve pratik elektrikli otomobil kullanımını, birçok Avrupa pazarında 23 bin 300 Euro’dan başlayan fiyatlarla sunacak.
Stellantis, İtalya’nın Torino kentindeki Mirafiori kompleksinde ileri teknolojiye sahip Batarya Teknoloji Merkezi’nin açılışını yaptı. Merkez, şirketin yakında çıkacak Stellantis marka araçlara güç sağlayacak batarya, modül, yüksek gerilim hücreleri ve yazılımları tasarlama, geliştirme ve test etme becerilerini artırıyor.
Şirket, küresel elektrikliye geçiş ekosistemini güçlendirmeye ve karbon nötr olma hedeflerini desteklemeye devam ediyor. Şu anda yollarda olan tahmini 28 milyon Stellantis aracının CO2 emisyonlarını azaltacak, yenilenebilir enerjiden üretilen ve sonradan değiştirilebilen sentetik bir yakıt olan “e-Yakıt”” kullanımına yönelik 24 motor ailesinin uyumluluğu konusunda Aramco* ile testler sonuçlandırılıyor.
e-Yakıt ile mevcut ICE araçlara sahip müşteriler; araçlarını değiştirmeden, motor yakıt sisteminde değişiklik yapmadan veya yeni bir altyapı beklemeden, araçlarını karbondan arındırmak için kolay ve uygun maliyetli bir seçeneğe kavuşacak. Saft ile birlikte proje ekibi, önümüzdeki 10 yıl içerisinde, Stellantis araçlarında ticari olarak kullanıma sunmayı planladığı Akıllı Batarya Entegre Sistemi’ni tanıtıyor. Ayrıca, yaklaşık 400 GWsa batarya kapasitesi sağlama yönündeki iddialı elektrikliye geçiş planını desteklemek için, dünya genelinde altıncı bir dev-fabrika planını da duyurdu.
Samsung SDI ile ABD’de kurulacak tesis, ikinci tesis olacak; her yıl 300.000 metrik tona kadar lityum karbonat eşdeğeri üretmek üzere Controlled Thermal Resources Holdings Inc.’in Hell’s Kitchen projesine yatırım yapıyor ve Stellantis’in hidrojenle çalışan araçlarda lider konumunu güvence altına almasına yardımcı olmak üzere 0 emisyonlu hidrojen ulaşımında lider Symbio’nun %33,3’ünün satın alımını tamamlıyor.
Değer (Value): Stellantis ve altı büyük küresel otomobil üreticisi, Kuzey Amerika’da elektrikli araçlara geçişi hızlandırmak için en az 30.000 yüksek güçlü şarj noktası kurarak benzeri görülmemiş bir şarj ağı oluşturacak.
Stellantis ayrıca, Dare Forward 2030 ile ortaya koyduğu hedefleri gerçekleştirmede hayati öneme sahip mikroçiplerin uzun vadeli tedarikini yönetmek ve güvence altına almak için tasarlanan çok yönlü bir strateji uyguluyor. Stellantis’in stratejisi, kritik yarı iletken üreticileri ile anlaşmalar, kritik parçaların satın alınması ve gelecekteki çip ihtiyaçlarının şeffaflaşmasını birleştiriyor.
Şirket, 2023’ün 3’üncü çeyreğinde 500 milyon Euro tutarında hisse satın aldı. 30 Eylül 2023’te sona eren ilk 9 ayda 1,2 milyar Euro tutarında hisse satın alındı. Şirket, açıklanan 1,5 milyar Euro tutarında 2023 Hisse Geri Alım Programı’nı 2023’ün 4’üncü çeyreğinde tamamlamayı planlıyor.
Ekim 2023’te şirket, Leapmotor’un yaklaşık yüzde 20’sini, 1,5 milyar Euro karşılığında satın almayı ve Büyük Çin dışında Leapmotor ürünlerinin ihracat ve satışının yanı sıra, üretimi için münhasır haklara sahip, 51/49 Stellantis liderliğindeki bir ortak girişim olarak Leapmotor International’ı kurmayı planladığını duyurdu.
Şirket, Ekim 2023’te, ticari araç işinde küresel liderliğe ulaşmayı öngören gelişmiş stratejik hamle olarak Pro One’ı tanıttı. Bu, Stellantis’in Citroën, FIAT Professional, Opel, Peugeot, Ram ve Vauxhall olmak üzere altı ikonik markasının profesyonel çözümlerini kapsıyor ve Dare Forward 2030 stratejik planın hedefine ulaşılmasına destek sağlıyor.
BYD ATTO 3 elektrikli otomobil hakkında bilmeniz gerekenler
Yeni videolardan haberdar olmak için buradan kanala abone olmayı unutmayın!