Toyota hidrojen yakıtlı kamyonlar Avrupa’da

Toyota, mobilitede karbon nötr hedefleri doğrultusunda hidrojen teknolojisinin kullanım alanlarını genişletmeye devam ediyor. Şirket, Avrupa’da VDL Groep iş birliğiyle hidrojen yakıt hücreli araç teknolojisini ağır ticari araçlara adapte ederek sıfır emisyonlu lojistik operasyonları başlattı.

İlk tanıtım aracının ardından Toyota, Belçika (Diest), Fransa (Lille), Almanya (Köln) ve Hollanda’daki (Rotterdam ve Weesp) lojistik hatlarına dört yeni yakıt hücreli kamyon daha ekledi. Bu kamyonlar, Toyota’nın Avrupa Parça Merkezi’ne tedarik sağlayan Vos Transport Group, CEVA Logistics, Groupe CAT ve Yusen Logistics gibi lojistik firmalarıyla birlikte günlük operasyonlarda kullanılacak.

Yaklaşık 40 ton taşıma kapasitesine sahip hidrojen yakıt hücreli kamyonlar, dizel motorlu araçlarla benzer performans sunarken, sıfır egzoz emisyonuyla çevreye daha duyarlı bir çözüm sağlıyor. Araçlar, tek bir yakıt ikmaliyle 400 kilometreye kadar menzil sunabiliyor. Elektrik motorunun titreşimsiz yapısı sayesinde hem sürüş konforu artıyor hem de çevresel gürültü en aza indiriliyor.

Toyota’nın bu adımı, şirketin 2040 yılına kadar lojistik faaliyetlerinde karbon nötr olma hedefinin bir parçasını oluşturuyor. Aynı zamanda hidrojenin enerji taşımacılığındaki rolünü güçlendirmeyi ve hidrojen ekonomisinin gelişimine katkıda bulunmayı amaçlıyor.

Video: Akıllı kilit ile anahtarsız hayat: Aqara U200

Yeni videolar için buradan abone olun!