Türk Telekom’un fiber abone sayısı 9,6 milyona ulaştı

Türk Telekom, 2021 yılının finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. 2021’de 34,3 milyar TL gelir elde eden şirket, yıllık yüzde 21,2’lik artış ile gelir büyümesini devam ettirdi. Faiz, amortisman ve vergi öncesi kârı (FAVÖK) 16,4 milyar TL’ye ulaşan Türk Telekom, FAVÖK marjını ise yüzde 47,9 olarak açıkladı. Türkiye’nin dijital dönüşümüne öncülük eden şirketin yatırım harcamaları ise 8,8 milyar TL’ye yükseldi. Türk Telekom’un 2022 yatırım ön görüsü 12,5 milyar TL olarak belirlendi.
Yıl değerlendirmesinde bulunan Türk Telekom CEO’su Ümit Önal, “Juniper Networks ve Net Insight ile yaptığımız güç birliğiyle hizmet ve ürünlerimizi dünya pazarına sunuyoruz. Bunun yanı sıra dünyanın en büyük girişim ve inovasyon platformlarından Plug and Play ile yaptığımız iş birliği ile ülkemizdeki girişim ekosisteminin gücünü de küresel arenaya taşımayı hedefliyoruz’’ dedi.
Pandemi boyunca değişen tüketici davranışlarının kalıcı hâle geldiğini belirten Önal, sözlerine şöyle devam etti: “Artan dijitalleşme, uyarlanabilir yeni iş modelleri ve değişen sosyalleşme araçları ile hıza ve veriye olan talep artık kalıcı oldu. Sabit genişbantta veri tüketimi, 2021’de yüzde 48’den fazla artış gösterdi. Pandemi başından bu yana sayıları milyonları bulan müşterimizi sınırsız ve daha yüksek hızlı paketlere yükselttik.”
Önal şunu söyledi: “Fiber ağ, yeni ve gelecek teknolojilerin kilometre taşı konumunda. Ülke genelindeki bağlantı talebini karşılamak için Türkiye’nin 81 ilinde fiber şebekeyi yaygınlaştırmayı sürdürdük. Yaygın fiber ağımız 5G’ye geçişte etkin bir avantaj olacak. Bu bağlamda yıl sonu itibarıyla fiber ağımızı 366 bin km’ye çıkardık. 2020 itibarıyla 26,8 milyon haneyi geçen fiber ağımız, 2021 itibarıyla 30,2 milyondan fazla haneyi kapsıyor.”
2021’de 1,5 milyon net abone kazanan Türk Telekom’un toplam abone sayısı 51,8 milyona ulaştı. Sabit genişbant internet aboneleri, toplam 14,3 milyona yükseldi. Sabit internet tabanının yüzde 67’sini oluşturan toplam fiber abone sayısı, 2021’de yüzde 54,3 artarak 9,6 milyona ulaştı. Fiyatlama, yeni abone kazanımları ve üst pakete geçişlerle desteklenen sabit genişbant ARPU büyümesi 2021’de yıllık yüzde 14,2’ye erişti. Mobil abone sayısı, faturalı ve faturasız segmentte toplam 844 bin net artış ile 24 milyon olurken, mobil ARPU ise yıllık yüzde 13,8 büyüdü.