Yeni BMW F 450 GS yollara çıkmaya hazır

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü yürüttüğü BMW Motorrad, GS serisinin efsanevi mirasını orta segmente taşıyan yeni modeli F 450 GS’i Milano’da düzenlenen EICMA 2025 Fuarı’nda tanıttı. Hafifliği, çevikliği ve 48 beygir gücündeki performansıyla öne çıkan model, şehir içi sürüşlerden zorlu arazi koşullarına kadar her zeminde güçlü bir sürüş deneyimi sunuyor.
GS ruhu yeniden yorumlanıyor
BMW Motorrad CEO’su Markus Flasch, yeni modelle ilgili değerlendirmesinde, “Yeni BMW F 450 GS, 48 beygir gücüyle A2 sınıfında gerçek bir BMW GS deneyimini temsil ediyor. Düşük ağırlığı, yüksek performansı ve çeviklikle denge arasındaki kusursuz uyumu sayesinde sezgisel bir sürüş hissi sunuyor” dedi. Flasch, F 450 GS’in hem asfaltta hem de arazide etkileyici bir performans sunduğunu vurguladı.
BMW F 450 GS Ürün Yöneticisi Astrid Neudecker ise modelin orta segmentteki yükselen talebe yanıt verdiğini belirterek, “Maksimum çeviklik, çok yönlülük, saf sürüş keyfi ve ileri teknolojiyi bir arada bulmak isteyenler için geliştirdik. Kompakt yapısıyla, kalite ve teknik performanstan ödün vermeden dengeli sürüş dinamikleri sunuyor” ifadelerini kullandı.
Performans ve teknolojide denge
Yeni BMW F 450 GS, 420 cc’lik sıvı soğutmalı çift silindirli motoru sayesinde 48 bg güç ve 43 Nm tork üretiyor. 135 derecelik krank mili açısına sahip motor, hem şehir içinde hem de arazi koşullarında dengeli ve akıcı bir sürüş sağlıyor.
Modelde yer alan Easy Ride Clutch (ERC) sistemi, debriyaj manetini kullanmadan vites değişimi yapılmasına imkân tanıyor. “GS Trophy” donanımında standart olarak sunulan sistem, şehir trafiğinde ve düşük hızlardaki manevralarda sürüş konforunu artırıyor. Ayrıca elektronik kontrol ünitesiyle vites geçişlerini torka göre optimize ederek motor performansının verimli kullanılmasını sağlıyor.
Hafif, verimli ve dengeli yapı
Sınıfının en hafif modellerinden biri olarak dikkat çeken F 450 GS, 178 kilogramlık yola hazır ağırlığıyla öne çıkıyor. 0’dan 100 km/s hıza 5,9 saniyede ulaşan motosiklet, 165 km/s maksimum hıza erişebiliyor. 14 litrelik yakıt deposu ve 3,8 l/100 km ortalama tüketimiyle 350 kilometrenin üzerinde menzil sunuyor.
GS DNA’sını taşıyan sürüş sistemleri
Modelin çelik boru kafes şasisi, motoru taşıyıcı eleman olarak kullanarak dayanıklılık ve denge sağlıyor. Ön tarafta KYB 43 mm USD teleskopik amortisör, arka tarafta ise KYB WAD merkezi amortisör görev yapıyor. 180 mm’lik süspansiyon hareketi, hem şehir hem de arazi koşullarında konforlu bir sürüş imkânı sunuyor.
F 450 GS’te ABS Pro, Dynamic Traction Control (DTC), Dynamic Brake Control (DBC) ve Motor Fren Tork Kontrolü (MSR) gibi gelişmiş sistemler standart olarak yer alıyor. Rain, Road ve Enduro modlarına ek olarak, üst donanımlarda Enduro Pro modu da bulunuyor.
Sürücü odaklı ergonomi ve donanımlar
6,5 inç TFT ekran, Bluetooth bağlantısı, USB-C şarj portu, ısıtmalı elcikler ve tam LED aydınlatma sistemi, sürüş deneyimini modern ve konforlu hale getiriyor. 845 mm standart sele yüksekliği, opsiyonel 830 mm veya 865 mm sele seçenekleriyle farklı boylardaki sürücülere uyum sağlıyor.
Dört donanım seviyesiyle farklı karakterler
Yeni F 450 GS, dört farklı donanım seviyesiyle sunuluyor:
Basic: Cosmic Black rengiyle sade ve klasik GS tarzı.
Exclusive: Premium detaylar ve ileri teknolojik donanımlarla konfor odaklı bir yapı.
Sport: Racing Red rengiyle dinamik ve enerjik bir görünüm.
Trophy: Racing Blue Metallic rengi, alüminyum koruma parçaları, spor süspansiyon, Rallye cam ve ERC sistemiyle macera tutkunlarına yönelik kapsamlı bir GS deneyimi.
Orta segmentte yeni standart
Yeni BMW F 450 GS, GS ailesinin ikonik dayanıklılığını ve sürüş keyfini kompakt boyutlara taşıyarak orta segmentte yeni bir referans noktası oluşturuyor. Hafifliği, gelişmiş teknolojileri ve sürüş dinamikleriyle model, günlük kullanımda pratiklik arayanlardan uzun yol ve off-road sürüşlerini tercih edenlere kadar geniş bir kitleye hitap ediyor.
Video: Logitech MX Brio 4K web kamerası
Yeni videolar için buradan abone olun!
