Zincir mağazalarda vardiya yönetimi artık çok kolay
İçindekiler
Perakende sektöründe pandemi nedeniyle çalışanların vardiya sistemlerinin yeniden düzenlenmesi ve daha dikkatli bir yönetim gerçekleştirilmesi zorunluluğu doğdu. Burada devreye giren yeni nesil Personel Devam Kontrol Sistemleri, perakende zincir mağazalarında çalışanların, giriş-çıkış ve mesai saatlerinin hatasız biçimde takip edilmesini sağlıyor. Yazılım, personel takibi, yetkilendirme, vardiya ve puantaj yönetimi, bordrolama ve izin yönetimi işlemlerinin tek merkezden yapılabilmesine olanak sağlıyor.
Perakende sektöründe mağaza ya da ofis çalışanlarının giriş çıkışlarının güvenlik ve verimlilik amacıyla kontrol edilmesi, Personel Devam Takip Kontrol Sistemleri (PDKS) ile mümkün oluyor. Verimliliği artırmak için çalışanların giriş çıkış ve mesai saati takibini yapmaya ihtiyaç duyan yöneticiler, PDKS çözümleriyle etkili bir sisteme kavuşuyor. Yeni nesil PDKS yazılımları sayesinde pek çok farklı veri bir arada raporlanabiliyor ve sistem tek merkezden yönetilebilen bir yönetim platformu özelliğini taşıyor.
Vardiya ve puantaj, bordrolama ve izin yönetimi tek merkezden yönetiliyor
Sensormatic tarafından geliştirilen Passlogic Yazılımı, sunduğu anlamlı raporlarla mağaza yöneticilerinin personel takibine ilişkin ihtiyaçlarını her alanda karşılıyor. Biyometrik, mobil veya kartlı geçiş kontrol sistemlerinden elde ettiği verilerle bordrolama işlemleri için raporlar üretiyor. Personel takibi, yetkilendirme, vardiya ve puantaj yönetimi, bordrolama ve izin yönetimi işlemlerinin tek merkezden yapılabilmesine olanak sağlıyor. Şirketlerin kullandığı Axapta, SAP gibi ERP sistemlere de kolaylıkla entegre edilebiliyor.
İhtiyaca göre şekillendirilebilen yeni nesil yazılım
Sensormatic Teknoloji Direktörü Dr. Serdar İnce, geliştirdikleri yazılımı perakende firmalarının ihtiyaçlarına özel kurgulayabildiklerini dile getiriyor. Önde gelen bir süpermarket zincirinin 400 mağazasında Sensormatic’in Personel Devam Kontrol Sistemi’nin (PDKS) kullanıldığını belirten İnce, “Bu müşterimiz, kurumsal kaynak planlamada SAP sistemini kullanıyor. Mağazalarda çalışan personel giriş-çıkışı parmak izi okuyucularla yapılıyor. Bir mağazada çalışan personel yakın bölgedeki diğer mağazalarda da görevlendirilebiliyor. Biz bu ihtiyacı karşılamak üzere SAP sistemiyle tamamen entegre bir yapı kurduk. Bu yapı, günlük değişiklikleri otomatik olarak algılıyor ve diğer lokasyonlara dağıtıyor. Örneğin; personelin parmak izi hangi mağazadan alınırsa alınsın farklı ilçelerde ya da illerde yer alan diğer mağazalarda da geçiş kontrol sisteminin algılayabileceği şekilde tanımlanıyor. SAP entegrasyonu ile otomatik veri iletimi yaparken çalışanların mağaza değişikliklerinde de veri akışının doğru ve sorunsuz bir şekilde gerçekleşmesini sağlıyor. Yeni başlayan bir personelin parmak izi kayıt işlemleri ise mağaza müdürleri tarafından tablet ile kolayca gerçekleştirilebiliyor.”
Vardiyalar düzene giriyor
Sensormatic, kendine has bir vardiya sistemi olan bir başka mağazalar zinciri için de özel bir PDKS çözümü tasarladı. Bu sistem yıllık izin kullanımlarının takip edilip raporlanmasını, personel eğitim bilgilerinin tutulmasını sağlıyor. Tanımlanan vardiya süreleri aşıldığında ilgili raporlarda renklendirme yapılabiliyor. Vardiya aşımı olduğunda giriş işlemine izin verilmeyebiliyor. Her personele her ay puantaj maili gönderiliyor. Ayrıca çalışanlara doğum günlerinde kutlama amaçlı olarak otomatik doğum günü kutlama e-postası gönderimi de yapılabiliyor.