Oyun

Gamescom’da bu yıl 600 şirket ürünlerini sergiliyor

Gamescom’da bu yıl 600 şirket ürünlerini sergiliyor. Fuar organizasyonundan Tim Endres, oyun dünyasından son gelişmelerin 14 futbol sahasına denk gelen fuar alanında tanıtılacağını belirtiyor:

“Oyun, kendini sürekli yenileyen, gelişmenin eksik olmadığı bir branş. Bir yandan muazzam hızda büyürken, aynı zamanda dönüşen bir piyasa. Bu pazar, gencinden yaşlısına kadar herkes için bir ürün sunuyor. Oyun sektörünü çekici kılan da işte bu yönü.”

Oyundaki “dönüşüm”

Almanya’da her üç kişiden biri düzenli olarak oynuyor. Oyunda kadınla erkek arasındaki fark da hemen hemen kapandı. Kadın oyuncu sayısı, erkekle neredeyse eşitlenmiş durumda. Oyuncu sayısının artışı, oyun satışını da artırdı. İnternet üzerinden ve mağazalarda bu yılın ilk yarısında 35 milyon oyun satıldı. Ancak fiyatların düşmesi nedeniyle, kâr artışı geçen yıla kıyasla yüzde 1’de kaldı. İnteraktif Eğlence Yazılımcıları Birliği Genel Müdürü Maximilian Schenk:

“Oyun piyasası şu sıralarda dünya genelinde güçlü bir dönüşüm sürecinde. Alman oyun sanayii bu dönüşümün üstesinden gayet başarılı bir şekilde geliyor. Diğer piyasalar daha zayıf bir konumdayken Alman oyun pazarı tüm mecralarda gelişme trendi sergiliyor.”

İstikamet online ve tarayıcı

Tarayıcı üzerinden oynanan online oyunlar, konsol ve bilgisayarlar üzerindeki baskısını artırıyor. Oyun konsollarının Almanya’daki cirosu yüzde 7 geriledi. Buna karşılık online oyun oynayan Almanların sayısı 16,5 milyonu aştı. Oyun için mobil cihazını tercih edenlerin sayısı da artıyor. 2012’nin ilk yarısında tablet bilgisayar ve akıllı telefonlara indirilen oyunlarda yüzde 40 artış kaydedildi. Ancak bunların büyük kısmı ücretsizdi. Maximilian Schenk, oyun üreticilerinin ücretsiz online oyunlardan gelir elde etmek için yeni yollar geliştirdiğini belirtiyor:

“Online oyun şirketlerinin buradaki taktiği şu: Önce bedava oynatıyor, daha sonra da çok düşük ücretlerle eklentiler sunuyorlar. Diyelim ki online çiftlik oynuyorsunuz. 79 cente edindiğiniz yeni araçla çiftliğinizi daha havalı hale getiriyorsunuz.”

Online oyunu için bu tür eklentilere para veren Alman oyuncuların sayısı bu yılın ilk yarısında 5 milyonu buldu. Oyun dünyasında artan online ve mobil trendi, Gamescom Fuar yönetimi “mobile and social gaming” başlığı altında açtığı özel bölümle ortaya koyuyor.

Call of Duty heyecanı

Toplam 330 yeniliğin sergileneceği fuarda, en çok ilgi çekmesi beklenen standlardan biri de savaş-aksiyon oyunu Call of Duty olması bekleniyor. Call of Duty tutkunları önümüzdeki yıl satışa çıkacak Black Ops 2 versiyonunu deneyebilecek. Gamescom yönetiminden Franko Fischer, şiddet oyunlarına gençlerin erişimini engellemek için geliştirdikleri yöntemi anlatıyor:

“Genç ziyaretçilerimizi yaş gruplarına göre sınıflandırıyoruz. Her yaş grubu taşıdığı renkli halkaya göre ayrılıyor. Bu yaş gruplarının gezebileceği standlar da belirlenmiş durumda.”

Deutsche Welle’nin haberine göre bu yıl Gamescom’un yine ziyaretçi rekoru kırması bekleniyor. Fuar geçen yıl 275 bin oyun tutkununu salonlarına çekmiş, aşırı ilgi ve doluluktan ötürü fuarın kapıları zaman zaman ziyaretçilere kapatılmıştı.

Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu