Moscow Game Hub, geniş katılımla hizmete girdi

Moskova’da “tarihi” olarak nitelenen bir açılışla, oyun ve animasyon alanlarında uçtan uca üretim desteği sunan yeni bir merkez faaliyetlerine başladı. 28 Kasım’da kapılarını açan Moscow Game Hub, 20’den fazla ülkeden sektör temsilcisini Moscow International Game Week kapsamında aynı çatı altında buluşturdu.

Geniş katılım ve çoklu pazar odağı

Açılışa Çin, Hindistan, Pakistan, Endonezya, Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Kazakistan, Özbekistan, Sırbistan, Arjantin ve Şili dâhil olmak üzere 20’yi aşkın ülkeden stüdyo ve sektör derneklerinin temsilcileri katıldı. Organizatörler, merkezin; Asya, Orta Doğu, Latin Amerika, Doğu Avrupa ve Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) bölgelerini kapsayan alternatif yayıncılık ve dağıtım kanalları geliştirme hedefi taşıdığını açıkladı.

Üretim altyapısı tek noktada

Konsept aşamasından uluslararası pazara çıkışa kadar kapsamlı destek sunan tesis, yerleşik şirketlere motion capture stüdyoları, ses kayıt tesisleri, sinema salonları, konferans merkezleri ve sergi alanları gibi profesyonel üretim ve etkinlik altyapılarını sağlıyor. Açılış sırasında, merkeze 40’ı aşkın şirketin katılım başvurusu yaptığı belirtildi.

Maliyet avantajı ve ikamet programı

Merkez yetkilileri, geliştiricilere yönelik ikamet programlarıyla 280 milyonu aşan kullanıcıya sahip Avrupa/BDT pazarları için alternatif erişim kanalları oluşturulduğunu, ikamet eden stüdyolara tercihli kira, vergi koşulları ve devlet hibeleri gibi imkânların sunulacağını kaydetti. Paylaşılan verilere göre merkez, bölgesel üretim maliyetlerinde ABD’ye kıyasla 3 kat, Avrupa’ya kıyasla 2 kat ve Kıbrıs’a kıyasla 1,5 kat daha düşük maliyet avantajı sağlıyor.

Resmî kurumdan stratejik vurgu

Projeyi yöneten kamu kuruluşu adına Gulnara Agamova, oyun endüstrisinin geliştirilmesinin Moscow Creative Industries Agency için öncelik olduğunu, Orta Doğu ve Türk stüdyolarıyla iş birliklerinin stratejik önem taşıdığını ifade etti. Agamova, hızlandırıcı program Video Game Factory Accelerator ile başlayan sürecin, uluslararası ortaklıklara kapı aralayan uçtan uca oyun geliştirme döngüsü yaklaşımıyla devam edeceğini söyledi.

Türk stüdyoları için yeni kanal beklentisi

Açıklamalarda, Türk oyun şirketlerinin yaratıcı kontrolü ellerinde tutarak 3D animasyon, çapraz platform geliştirme ve partnerlik çerçevelerinde dâhil olabileceği; aynı zamanda MENA pazarları ile Avrupa/BDT bölgeleri arasında kültürel anlatıları yansıtan fikrî mülkiyet (IP) üretimi için yeni fırsatlar oluştuğu kaydedildi.

Etkinlik haftasında bölgesel temsil

Etkinliğin iş programına, Birleşik Arap Emirlikleri merkezli Rumbling Games Studio temsilcisi Ahmed Fouad ile yine aynı ülkeden Mustafa Yaya ve Egypt merkezli Wael Elemam gibi isimler katılım sağladı. Panellerde, geleneksel Batı merkezli yayıncılık kanalları dışındaki pazarlara açılma ivmesinin güçlendiği vurgulandı.

Bölgesel ve küresel hedef

Etkinlik, Moscow Culture Department ve Moscow Creative Industries Agency tarafından organize edilirken; temel hedefin Moskova’nın üretim altyapısını sergilemek ve Doğu Avrupa, Asya ile Orta Doğu arasında yeni ittifaklar kurulmasını teşvik etmek olduğu ifade edildi. Anlatılan vizyonda, merkezin; bölgesel genişleme stratejileri ve küresel dağıtım için bir toplanma ve üretim üssü hâline gelmesi planlanıyor.

Video: 1.3 milyona elektrikli otomobil | Opel Frontera Elektrik

Yeni videolar için buradan abone olun!