Dijital medya

Dijital medya geleneksel medyayı geçti

Geçmişte işletmeler reklam yapmak için broşür, insert gibi basılı materyallere para harcardı. Katalog bastırıp tasarımın yanında bir de baskı maliyeti öderdi. Dijital teknolojinin hızla gelişmesi sayesinde artık küçük büyük tüm işletmeler reklamlarını internet ortamından veriyor.

Her yıl katbekat büyüyen dijital pazarlama sektöründe sosyal medya hesapları ilk sırada yer alıyor. Artık hemen hemen herkesin sosyal medya hesabı bulunuyor. Hatta bazı insanlar iki farklı sosyal medya hesabı açarak varlıklarını sürdürüyorlar. Durum böyle olunca da ınstagram reklam verme önemli bir hal aldı. Sosyal medya uzmanları Instagram’a reklam vermek isteyenleri yönlendiriyor.

Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi

Profesyonel sosyal medya yönetimi birçok avantaja sahiptir. Öncelikle sosyal medya uzmanları sektörünüzle ilgili bir analiz yapıyor. Pazar araştırmasından sonra haftada kaç kez post paylaşılacağına karar veriliyor. En efektif günler ve saatler seçilerek paylaşım yapılıyor.

Böylelikle hedef kitlenin verimli bir şekilde gönderiyi görmesi sağlanıyor. Sosyal medya uzmanları gerekli gördükleri noktalarda takipçi, beğeni veya video izlenmesi satın alabiliyor. Instagram üzerinden keşfet sekmesine düşülmesi içinse özel stratejiler geliştiriliyor. Böylelikle sayfanın takipçi sayısı organik olarak artıyor.

Google Üzerinden Reklam Verme

Dijital medya uzmanları sadece sosyal medya üzerinden değil web sitesi ve arama motoru üzerinden de reklam verebiliyor. Ürün ve hizmetlerini görseller yoluyla tüketiciye ulaştırmak isteyenler sponsorlu görsellerin yer aldığı Google Alışveriş sayfasında kendilerine yer bulabiliyorlar. Dijital medya uzmanları google reklamları ile hedef kitlenin aradığı ürünle ilgili bir arama yapması durumunda reklam çıkılan sitenin ilk sayfada yer almasını sağlıyor.

Dijital Medyada Var Olun

Google reklamlarında sektörle ilgili anahtar kelime belirleyen uzmanlar bu anahtar kelimelerin başına ücret ödüyorlar. Müşteriler de sponsorlu reklamlar sayesinde web sitesine her tıkladıklarında yüklenen bakiyeden düşülüyor. Tıklama başına maliyet avantajı sunan Google sayesinde reklama verilen para boşa gitmiyor, reklam maliyetleri en verimli şekilde kullanılıyor.

Yaşı ne olursa olsun hemen hemen herkes internetle kaynaşmış durumda. Türkiye’de insanlar günde 4 saatten fazla vaktini internete harcıyor. Özellikle akıllı telefonların hayatımıza girmesi sayesinde internete erişim zaman ve mekan kısıtlamasının da önüne geçti.

Yazar: TechnoLogic

TechnoLogic, Melih Bayram Dede yönetiminde yayımlanan, teknolojiyle ilgili haber ve yorumlara yer veren bir haber portalıdır. 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir