EticaretSEM, Gaziantepli girişimcilerle buluştu

Ana sponsorluğunu Dora Telekom’un üstlendiği, EticaretSEM ve Türk Ekonomi Bankası (TEB) işbirliğinde organize edilen ve organizatörleri tarafından alanında Türkiye’nin en büyük e-ticaret etkinliği olarak nitelendirilen EticaretSEM Konferansları’nın 8.si, 17 Şubat’ta Gaziantep’te Novotel Konferans Salonu’nda yoğun bir katılım ile gerçekleştirildi.

Anadoluda her düzenlendiği ilde büyükk ilgi ile karşılanan EticaretSEM yine çok başarılıydı. Beşyüzün üzerinde bir dinleyici kitlesi ile buluşan Eticaret Sihirbazları, yaklaşık olarak 6 saat boyunca sunumlar ve görsel ‘show’lar ile Gaziantepli e-ticaretçileri bilgilendirdiler.

Açılış Konuşmasını Gaziantep Ticaret Odası Başkanı Eyüp Bartık’ın yaptığı etkinlikte öncelik, Gaziantep ilinde üretilen hizmet ve ürünlerin ülke ekonomisine kazandırılması ve bunun dijital ortamda hızlandırılması oldu.

EticaretSEM, daha sonra kurucusu Merter Özdemir’in yaptığı “Değişen Normaller” başlıklı sunum ile başladı. Merter Özdemir sözlerine şöyle devam etti:

“Günümüz ticareti fırsatlarla dolu. Normallerin değiştiği günümüzde ticari hayatımızda değişiyor. Yeni normallere alışacak ve değişime ayak uydurmamız gerekecek. Girişimcilik ruhu yüksek bir toplum olarak her yeni gün, yeni umutlarla projelerimizi hayata geçirmek için çalışıyoruz. Projelerin en kolay hayata geçtiği yer şüphesiz internet tabanlı iş modelleridir. Firmalar, üretimlerini, projelerini veya ürünlerini e-ticaret sistemlerini kullanarak tüm dünyaya açabilir, Hedeflerini ve müşteri potansiyelini internetin sınırları kaldıran dünyası ile buluşturabilirler. Büyüme hızına bakıldığında dünya ortalamalarının ilerisinde bir hacim ile genişleyen Türk e-ticaret dünyası yıllık % 30-35 lik bir büyüme trendine sahiptir. Toplamda sanal POS’lar üzerinden geçen 30 Milyar TL’lik bir pazarın konuşulduğu ve internet kullanıcılarının henüz sadece % 5’inin internetten alışveriş yaptığını düşünürsek henüz yolun başındayız diyebiliriz. Teknoloji tabanlı bir gelişim gösteren e-ticaret gün geçtikçe hızına erişileyen bir ivme ile büyümeye devam edecektir.”

Merter Özdemir’den sonra sahne alan Gittigidiyor CEO’su Gülfem Toygar, konferansta “E-Ticaretin Gelişimi ve Türkiye Pazarındaki Yeri” konulu bir sunum yaptı. Türkiye’de e-ticaret ile alışveriş kavramına olan bakış açısının değişimini değerlendirdi. Tüketiciden, satıcıya e-ticaretin satın alan ve satış yapan için büyük fırsatlar sunduğunu belirten Toygar, “Gittigidiyor’un 11 milyonun üstünde kullanıcısı mevcut, sistemde 7 milyonun üzerinde ürün var, her 3 saniyede bir ürün satılıyor ve aylık ziyaret sayımız ise 26 milyon civarında, alıcılar ve satıcılar için çok büyük bir potansiyel mevcut” dedi.

Moderatör Atıf Ünaldı’nın da bu konferansta kendisi ile ilgili örnekleri paylaşması seyirciden büyük ilgi gördü. Sırasıyla Dora Telekom CEO’su Timuçin Öğün, Fotometrik360 Kurucusu Aydın Karadöller, Bilginet Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Erdemi, Akakce.com Pazarlama ve Satış Grubu Başkanı (CMO) Ali Gürer, PayPal Müdür Yardımcısı Cenap Doğru, PayU Müdür Yardımcısı Tarık Tombul, Dijital Planet’ten Erdinç Börekoğlu e-ticaret ekosistemindeki üstlendikleri rolleri ve kazanımlarını dinleyicilere aktardılar.

Şuana kadar altı bini aşkın konuğu ağırlayan EticaretSEM etkinliklerine, e-ticaret alanında faaliyet gösteren çok sayıda kurum da özel destek veriyor. Milliyet.com.tr, Aslanoba Capital, Gittigidiyor.com, Ofix.com, PayPal, SefaMerve.com, İyzico, Bilginet, Webnak, LA Software, Akakce.com, PayU, Ticimax, Vitringez.com, Fotometrik360, AjansTR, Setrow, KreaDirect, MediaNova, Nautilus Concept gibi öncü firmaların yanı sıra Elektronik Ticaret Siteleri ve İşletmecileri Derneği (ETİCAD), Endeavor ve Keiretsu Forum İstanbul, tarafından da desteklenen etkinlikler zinciri yıl sonuna kadar onbinden fazla konuğu ağırlamayı planlıyor.

Bir sonraki etkinlik 3 Mart 2015’te Erzurum Xanadu Snow White Hotel’de. Daha fazla bilgi için http://www.eticaretsem.com/erzurum adresi ziyaret edilebilir.