Tarayıcı bildirimi

İnternette görünür olmayan işletmeler çok şey kaybediyor

Arama motoru sorgulamalarında üst sıralarda görüntülenmek, işletmelerin yeni müşteriler kazanması ve satışlarını artırmasında önemli rol oynasa da hala web sitesi olmayan, sosyal medyayı kullanmayan, SEO ve içerik çalışması yapmayan çok sayıda işletme var.

Bu durum işletmelerin yeni müşterilere ulaşmalarını, satışlarını, karlılık oranlarını artırmalarını ve markalaşmalarını ciddi anlamda engelliyor.

İşletmeler hala neden internette görünür olmayı önemsemiyor?

Geleneksel yöntemlerle ürün ve hizmet satışı yapan ya da üretimini sürdüren işletmeler geçmişe bağlılıklarından dolayı yeni nesil pazarlama yöntemlerine sıcak bakmıyor.

Bir ekip kurmak ya da online görünürlüğü ve arama sonuçlarında üst sıralarda yer almayı sağlamak adına profesyonel SEO uzmanı ya da SEO danışmanlık firmaları ile çalışmak büyük bir maliyet olarak görülüyor. Oysa bu çalışmalar her işletme için bütçeleri ve hedefleri doğrultusunda yapılandırılabiliyor.

Geleneksel yöntemler kullanarak bu günlere gelen işletmelerin sahipleri hala ilk zamanlarındaki gibi en çok tercih edilen markalar arasında yer alacaklarını düşünüyor. Oysa tüketicilerin tercihleri çağa uygun olarak hızla değişiyor. Dijital pazarlama çalışmalarını aktif bir şekilde yürüten, sosyal medyayı doğru kullanan yeni nesil markaların hızlı yükselişi eskileri çoğu zaman geri plana itiyor.

Yeni nesil pazarlama çalışmalarından faydalanmayan, e-ticarete yatırım yapmayan ve rakiplerin gerisinde kalan işletmelerin birçoğu faaliyetlerini daha fazla sürdüremiyor. Yaşanan bu durumdan ders almayan işletmeler dijital dünyanın gücüne hala inanmak istemiyor.

İnternetin gücünden faydalanan işletmeler hızlı büyüyor

Yeni nesil pazarlama tekniklerini kullanan, sosyal medyada aktif, yerel SEO çalışmalarını sürdüren, tüketicilere dijital kanallardan ulaşan markaların onlarca yıllık köklü ticari işletmelere oranla ne kadar hızlı büyüdüğü ve milyar dolarlık değerlere ulaştığı bilinen bir gerçek.

Dijital pazarlama çalışmaları kapsamında kullanılan araçlar sayesinde her adım ölçümlenebiliyor. Geleneksel yöntemlere oranla daha fazla etkileşim almak mümkün olduğu için yatırımın getirisi de yüksek oluyor. Müşterilere ulaşılacak dijital kanalların çeşitliliği daha fazla yeni müşteri kazanmayı ve markaların hızlı büyümesi için bulunmaz bir nimet.

Bundan dolayı dijital pazarlamanın bir parçası olan ve markalara uzun vadede ciddi değerler katan arama motoru optimizasyonu markaların ayakta durabilmesi adına en çok ihtiyaç duyulan çalışmalar arasında önemini her geçen gün biraz daha artırıyor.

Yazar: TechnoLogic

TechnoLogic, Melih Bayram Dede yönetiminde yayımlanan, teknolojiyle ilgili haber ve yorumlara yer veren bir haber portalıdır. 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir