Gündem

Mağazalarda raf düzeni yapay zekâya emanet

Türkiye’de görüntü tanıma teknolojisi perakende sektöründe de kullanılıyor. Zincir marketlerde raflar boşaldığında yapay zekâ yetkilileri uyarıyor. Yeni nesil araştırma ve perakende teknolojileri şirketi REM People’ın Büyüme ve Stratejiden Sorumlu Başkan Yardımcısı Mert Alemdar, görüntü tanıma teknolojisiyle birlikte kullanılmak üzere mağazalarda ayda 3.5 milyon fotoğraf çekildiğini söylüyor. Makine öğrenmesiyle sorun tespiti de yapan sistem, mağazalarda hangi reyonda kaç ürün olduğunu ve ne kadar yer kapladığını belirliyor

Hayatın her alanına giren yapay zekâ mağazaları da kontrol etmeye başladı. Türkiye’de de görüntü tanıma teknolojisi ve yapay zekâ mağazalarda verimliliği artırıyor. Zincir marketler ve mağazalarda raflar boşaldığında veya bir sorun yaşandığında görüntüleri analiz eden yapay zekâ yetkilileri uyarıyor. Yerli ve yeni nesil perakende teknolojileri şirketi REM People, sunduğu veri toplama, doğrulama ve analiz hizmetiyle Türkiye, Avrupa ve Ortadoğu’da 40 ülkede yapay zekâ uygulamalarıyla hizmet veriyor.

Ayda 3.5 milyon fotoğraf çeken saha ekiplerinin yaptığı ölçümleri tamamen yerli yazılım ve yapay zekâ uygulamasıyla kontrol ettiklerini belirten REM People Büyüme ve Stratejiden Sorumlu Başkan Yardımcısı Mert Alemdar, “Ayda 55 bin perakende noktasına temas ederek verimliliklerini artırmaları için çalışıyoruz. Markaların sahadaki gözü kulağı olarak yüzde 20’ye varan verimlilik artışı sağlıyoruz” diyor.

Yapay zekâ nasıl çalışıyor?

REM People’ın yapay zekâ uygulaması, alınan görüntüleri tanıyarak doğruluyor ve analiz ediyor. Görüntü tanıma teknolojisiyle hangi reyonda kaç ürün olduğu ve ne kadar yer kapladığı belirleniyor. Söz konusu yazılım analitik olarak verileri öğreniyor. Sistem ürün yerleşimindeki sorunları, azalan-biten veya zarar gören ürünleri tespit edip uyarıyor.

Yüzde 100’e yakın doğruluk

REM People görüntü tanıma teknolojisiyle birlikte sahadaki verilerin doğruluk oranını yüzde 99,5’e çıkarıyor. Sahadan toplanan verinin doğru olup olmadığını kontrol etmede sisteme hız kazandırıyor ve maliyet tasarrufu sağlıyor. Böylece markalar hem en güncel teknolojileri kullanıyor hem de hatasız bir rapor alıyor.

2020’de yapay zekâ yönetecek

Avrupa’da yapılan bir ankete göre, global perakende pazarında aylık olarak görüntü tanıma ihtiyacı ortalama 1.9 milyar fotoğraftan oluşuyordu. 2020 yılı içerisinde öngördükleri rakam ise 3.5 milyarı bulacağı yönünde. Bu süreç içerisinde perakende sektöründe görüntü tanıma potansiyeli o kadar büyüdü ki 2020 yılında, perakende sektöründeki müşteri etkileşimlerinin yüzde 85’inin yapay zekâ ile yönetilmesi bekleniyor.

Raf düzeni (planogram) niye önemli?

Planogram, markaların ürünlerinin mağaza içindeki yerleşimi ve ürünlerin raflarda nasıl sergileneceğini gösteriyor. Şirketlerin ve mağazaların müşteri alışkanlıkları ve profile göre oluşturduğu planogram, satışı ve karlılığı doğrudan etkiliyor. REM People, sahip olduğu deneyimli saha ekibi ve geliştirmiş olduğu perakende denetim teknolojileriyle markaların mağaza içerisindeki uygulama performanslarını anlık olarak analiz ediyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir