Türk Telekom’da müşteri deneyiminde yapay zekâ atağı

Türk Telekom, yapay zekâ ve otomasyon teknolojilerini entegre ettiği yeni nesil çözümlerle müşteri deneyimini geliştirmeye devam ediyor. Şirket, kullanıcıların bağlantı kalitesini 7/24 takip ederek, olası sorunlara proaktif ve hızlı müdahalelerde bulunuyor.
2022 yılında hayata geçirilen ev içi sabit internet asistanı Wi-Fi Mercek, 2025’in ilk altı ayında 2,5 milyon çözüm sağladı. Platform, ev içi kablosuz bağlantıları uçtan uca analiz ederek çağrı merkezinden dijital kanallara kadar geniş bir destek ağı oluşturuyor. Böylece müşteri memnuniyeti artırılırken operasyonel verimlilikte de önemli kazanımlar elde ediliyor.

Türk Telekom Pazarlama ve Müşteri Deneyimi Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Özden, yapay zekâ destekli sistemlerin müşteri deneyiminde önemli rol oynadığını belirterek, sabit internet kullanıcılarının ev içi bağlantı deneyimini geliştirmeyi hedeflediklerini ifade etti. Özden, Wi-Fi Mercek’in akıllı ev interneti yönetimi ve operasyonel verimlilik açısından katkılar sağladığını vurguladı.
Wi-Fi Mercek, 2024 yılında 5 milyon kez kullanılırken, 2025’in ilk yarısında 2,5 milyon kez devreye girdi. Sistem, 2022’den bu yana çağrı sürelerini yüzde 54 oranında azaltarak maliyetleri düşürdü ve müşteri memnuniyetine katkı sağladı.
QuantWiFi iş birliği ile geliştirilen Wi-Fi Mercek, modem ve cihazlar arasındaki mesafe, kanal türü ve sinyal kalitesini analiz edebiliyor. 17 farklı marka cihazla uyumlu çalışan platform, Wireless Broadband Alliance (WBA) tarafından “En İyi Ev İçi Wi-Fi Ağı” ödülüne layık görüldü.
Video: 1 milyona elektrikli araç
Yeni videolar için buradan abone olun!
