twitter sosyal medya

Twitter’da daha etkili olmak için çok önemli püf noktaları

Twitter, bireyler, markalar ile pazarlama ve iletişim uzmanlarının da tam olması gereken yer. Markalar ve pazarlamacılar için oyun sırasında Twitter’da olmak büyük bir artı puan — Twitter tarafından yaptırılan yakın tarihli bir pazarlama modelleme çalışmasına göre Twitter, ölçülen diğer dijital kanallara kıyasla yüzde 60 daha yüksek yatırım getirisi sağladı.

Pazarlamacılar, kimin Tweet attığını ve ne hakkında Tweet attığını görmek için oyun sırasındaki konuşmayı takip ederek, bu süper etkileşimli kitle için ilginç ve alakalı içerik oluşturma konusunda özel bir fırsata sahip oluyor. Twitter verilerine göre etkinliğe giden sohbetler nostalji, batıl inançlar, yiyecek-içecek ve tabii ki kupa için yarışan takımlar etrafında şekilleniyor.

Markalar için şüphesiz büyük bir ay olabilir. Markalar, turnuva boyunca daha görünür ve etkili olmak için Twitter’ın gücünü kullanabilir. İşte tam da bu yüzden Euro 2020 için markaların Twitter’ı nasıl kullanabileceklerini anlatan küçük bir rehber hazırladık.

Twitter’da Spaces görüşmelerine sponsor olun

Spaces, Twitter’da sohbet başlatmanın ve geliştirmenin yeni yollarından biri. Futbolseverler özellikle maçlardan sonra Spaces’ta futbolu konuşacaklar. Spaces aynı zamanda insanların markanızı ve çözümlerinizi duymasını sağlamanın iyi bir yoludur. Markalar, popüler Twitter Spaces’a sponsor olabilir veya insanlara ulaşmak ve onların da markalarını duymalarını veya konuşmalarını sağlamak için kendi Spaces konuşmalarını başlatabilir.

Twitter ile ortaklıklar kurun

Şirketler, resmi hesaplarda yayınlanan premium içeriklerini tanıtmak ve para kazanmak için Twitter ile ortaklık kurabilir. Twitter’ın Amplify Programı ile reklam verenlere spor, bilgi ve eğlence alanlarında dünya çapındaki en önemli yayın gruplarının içerikleriyle uyum sağlama fırsatı veriyor.

Gündemi yakalayan en iyi Hashtag’i bulun

Hashtag’ler, Twitter’daki geniş insan profiline ulaşmanın her zaman en iyi yollarından biridir. Twitter kullanıcıları her zaman hashtag’leri takip ederek içeriklere daha kolay ulaşıyor. Bu yüzden markaların en iyi ihtimalle hashtag kullanması gerekiyor. Markalar ve ajansları, maçları takip ederek, maçların en çok konuşulanlarını yakalayarak en iyi hashtag’leri bulabilir.

Mayıs ayının başından bugüne kadar en iyi Euro 2020 hashtag’lerinden bazılarını topladık, bu, markaların kendi etkinliklerini şekillendirmeye yardımcı olmak için bu hashtag’lerdeki konuşmayı nasıl takip edebilecekleri hakkında bir fikir verebilir.

Mayıs ayı boyunca Türkiye’de Twitter’da insanlar en çok #Euro2020 ve #BizimÇocuklar hashtaglerini kullanmayı tercih etti. Milli takım ve genç yıldız oyuncuları için motivasyon ve sahiplenme mesajı taşıyan #BizimÇocuklar gibi hashtag’ler, markaların izleyicisiyle en iyi şekilde bağlantı kurmasına yardımcı olabilir.

Fleets’in Twitter’daki popülerliğini kullanın

Fleets’ler, Twitter’da içerik paylaşmanın yeni bir yoludur. Sohbet başlatmaya yardımcı olurlar ve yalnızca 24 saat boyunca kalırlar. Bir Fleet yalnızca bir günlüğüne görünür olduğundan, içeriğiniz daha rahat, sohbete dayalı ve kısacık olabilir. Müşteriler markalarla özgün etkileşimler ister ve Fleets tam da bunu yapmanıza yardımcı olabilir.

Hayranları kutlamaktan ve kamera arkası görünümleri sunmaktan Tweetlerinizi yükseltmeye ve marka bilinirliğini artırmaya kadar, Fleets çevrimiçi kitlenizle etkileşimi artırmanın en yeni yoludur. Bir olayı canlı Fleet’e dönüştürün veya izleyicilerinizle bir sohbet başlatın.

Fotoğraflar, videolar ve kalın metin seçenekleriyle hayranlarınızın dikkatini çekin. Ayrıca ek Fleets’ler aracılığıyla onlardan kendi içeriklerini paylaşmalarını isteyerek veya doğrudan sizinkine yanıt vermelerine izin vererek hayranların katılımını ve etkileşimini teşvik edebilirsiniz.

Bir kampanyayı ne zaman başlatacağınız doğru zamanı bilin

Twitter’da sezon sonrası izleyicilerle etkileşim kurmak isteyen markalar, doğru zamana odaklanmalı. Twitter’daki marka pazarlama kampanyalarının yüzde 50’den fazlası yalnızca gerçek etkinlik günlerinde etkinleşir ve bu da bir markanın planlama stratejisine yardımcı olmaktan çok zarar verebilir.

Bunun yerine, markalar verimlilik ve etki elde etmek için yayın tarihlerini genişletmeye odaklanmalı. Etkinlik günlerine ek olarak çevre günlerde bağlantı kuran markalar, büyük olasılıkla iki kat etkileşim, yüzde 35’in üzerinde daha yüksek görüntüleme ve üç kat daha iyi maliyet verimliliği elde etti.

Emoji hedefleme

İnsanlar emojileri ve Tweetlere getirdikleri eğlence duygusunu severler. Euro 2021 boyunca, insanlar turnuva sırasında birbirlerini kutlarken ve birbirlerini teselli ederken kesinlikle kendilerini emojilerle daha fazla ifade edecekler. Markalar, artık Twitter reklam panosunda kullanılabilen emoji hedefleme ile futbol taraftarlarına ulaşmak için büyük miktarda sohbet sağlayan bu emojileri hedefleyebilir.

Bana Yalan Söylediler [İnternet ve Gerçek Yüzümüz] – Seth Stephens-Davidowitz

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknolojiyle ilgili haber ve ürün incelemelerine yer veren bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir