youtube reklâm geliri 2019

YouTube’un 2019 reklâm geliri 15 milyar dolar

YouTube’un da sahibi olan Alphabet şirketi, video paylaşım sitesinin elde ettiği gelirlerle ilgili ilk kez açıklama yaptı. Buna göre, YouTube’un, 2019 yılının son üç ayında reklâm gelirlerinden elde ettiği gelir 4.7 milyar dolara çıktı.

Bu aynı dönem baz alındığında, geçen yıla kıyasla yüzde 31 artış anlamına geliyor. Piyasa değeri bir trilyon dolara ulaşan ve Google’ın da sahibi olan Alphabet, yıllık gelirlerinin de yüzde 17 artarak 46 milyar dolar olduğunu duyurdu.

Bu artış oranı, iki yıldan fazla süredir en düşük oran olarak kayda geçti. Ancak YouTube hızla büyürken, şirket, bulut teknolojileri alanında rakiplerinin gerisinde kaldı. Amazon firmasının elde ettiği 10 milyar dolarlık gelire karşın, Alphabet, bulut servislerinden 2.6 milyar dolar sağladı.

Ücret ödeyen üye sayısı 2 milyon

Şirketin Google üzerinden elde ettiği reklâm gelirleri ise yüzde 17 arttı ve 27.2 milyar dolara yaklaştı. Alphabet’in CEO’su Sundar Pichai, YouTube’un paralı üye sayısının ise 2 milyon civarında olduğunu söyledi.

BBC’nin haberine göre, 2019 yılında YouTube’un reklâmlardan elde ettiği 15 milyar dolardan fazla gelirin büyük kısmının içerik üreticisi kullanıcılarla paylaşıldığı da aktarıldı.

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, Melih Bayram Dede yönetiminde yayımlanan, teknolojiyle ilgili haber ve yorumlara yer veren bir haber portalıdır. 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir