Markam için nasıl isim bulabilirim?

Marka ismi, hedef kitlelerin/müşterilerin belirli bir ürünü veya hizmeti diğerinden ayırt etmesine yardımcı olan bir işletme adı veya alan adıdır. İletişim ve pazarlamanın önemli bir parçası olan marka ismi, herhangi bir pazarlama veya marka stratejisi yürütmek için çok önemlidir. İnsanlar markanın ismiyle karşılaştıktan sonra kafalarında çeşitli marka değerleri, imaj, konumlandırma vb. çağrışımlar oluşur. Bu nedenle iyi bir marka ismi seçmek hayati önem taşır. (Kaynak: https://www.niobehosting.com/blog/sirket-ismi-bulma-araclari/)

Mükemmel marka adı, yalnızca Tata (Jamshedji Tata tarafından kurulmuştur), Ford (Sir Henry Ford tarafından kurulmuştur) gibi bir şirketin kurucularının adı veya Amazon gibi popülerliğe dayalı şekilde oluşturulabilir.

Marka adı, bir üreticinin bir ürüne/hizmete veya ürün/hizmet yelpazesine verdiği addır. Markanızı adlandırırken, en iyi marka adının temel özelliklerinin farkında olmanız gerekir.

  • Benzersiz/farklı olmalı.
  • Geleceğe yönelik olmalı.
  • Telaffuzu, tanımlaması ve ezberlemesi kolay olmalı.
  • Ürünün nitelikleri ve faydaları hakkında bir fikir vermeli.
  • Kolayca yabancı dillere çevrilmeli.
  • Yasal koruma ve kayıt imkanı sağlamalı.
  • Somut nitelikleri göstermeli.

Marka isimlerinin amacı nedir?

Bir marka adı oluşturmanın iki temel amacı vardır. Birincisi, müşterilerin markanızı benzer markalardan ayırarak belirli ürün ve hizmetleri tanımlamasına yardımcı olmaktır.

Diğer bir amaç, o ürün veya hizmetin basit bir şekilde doğrulanmasını sağlamaktır.

Marka adları aracılığıyla müşteriler, tükettikleri şeylerin gerçekliğini tanımalıdır. Bir marka yaratma fikri, gazetecilerin manşetlere çıkması, ressamların tablolarını imzalamasıyla aynıdır.

Marka ismi neden önemlidir?

İster yaratıcı bir işletme, ister bir start-up veya isterseniz de profesyonel bir hizmet olun, marka adınız yeni markanızın önemli bir bileşenidir.

Bu yüzden rakiplerinizden farklı olmanız ve müşterilerinizin sizi hatırlaması için benzersiz ve akılda kalıcı bir marka adı bulmanız gerekir.

Bir marka adı; değerlerinizi, iş yapma şeklinizi ve şirketin merkezinde çalışan kişilerin, genellikle işletme sahiplerinin kişiliklerini yansıttığı için önemlidir.

Marka adları hakkında temel bilgiler

Marka isimlerinin genellikle büyük harfle yazıldığını fark etmiş olabilirsiniz, ancak günümüzde iPod, eBay gibi ikinci harfi büyük olan isimler oldukça popülerdir.

Yazarken ® veya ™ gibi notasyonlardan bahsetmek şart değildir. HP gibi bazı marka adları Hewlett ve Packard’dan kısaltılmıştır. Ünlü güzellik ürünlerinden biri olan Lakme, adını Goddess Lakshmi’den almıştır.

Marka isimlerinden bazıları QuickFix, Swift gibi ürün niteliklerini önerirken, bazıları Newsweek gibi ürün veya hizmet kategorilerini önermede etkilidir.

Marka isim türleri

Marka isimleri farklı şekillerde oluşturulabilir. Nasıl oluşturulacağını öğrenmek için aşağıdaki listemizi gözden geçirebilirsiniz:

1. Orijinal isimlerden türeyenler

Disney (Walt Disney), Cadbury (John Cadbury), Dell (Michael Dell) gibi bazı marka isimleri kurucularının ismi ile anılır. Bu şekilde örnek olabilecek, Porsche (Ferry Porsche) ve daha pek çok isim vardır.

2. Ürün amacına yönelik isimler

Çok az şirket, ürünlerini ve hizmetlerini, kiri temizleyen Mr. Clean gibi ürünlerin amacına göre adlandırır.

3. Sembolik isimler

Bir marka adı bazen belirli bir kaliteyi tanımlamasa da, sembolik olabilir. Örneğin, ağaçta yetişmeyen bir elektronik ürün markası olan Apple, ürünle ilişkili olmaması rağmen insanların aklına hemen markayı getirir.

4. Kısaltmalardan oluşan isimler

Kısaltma isimler, marka ihtiyaçlarından yaratılmış ve birleştirilmiştir. Örneğin, IBM, International Business Machines için kısaltılmıştır.

5. Eğlenceli isimler

Funky Pigeon, MoonPig, ​​vb. gibi şirketin operasyonel değeriyle hiçbir ilişkisi olmayan bazı marka adları, sırf telaffuzu eğlenceli diye kullanılır.

6. Birleşik isimler

Birleşik marka isimleri tüketiciler tarafından çok çekici bulunur. İzleyiciye hitap etmek için iki veya daha fazla kelimeyi bir araya getirir. Instagram (Instant Camera and Telegram) ve Fed-ex (Federal Express) birleşik marka isimlerinin en güzel örneklerindendir.

7. Metafor isimler

Son olarak, kullanıcının markanın görsel tarafı hakkında düşünmesine yardımcı olan metafor marka isimleri vardır. Bunlar, nitelikler, özellikler veya dinamik güçlerle özdeşleşebilen tüketicileri hedefler. Örneğin, Nike (Yunan Zafer tanrıçası), Amazon (dünyanın en büyük nehri), Jaguar (çeviklik ve hız).

Şirket ismi nasıl olmalıdır?

Marka isimlerine dair pek çok teori ve çalışma var. Örneğin, Alberta Üniversitesi’nin 2010 yılında yaptığı bir araştırmaya göre, tüketiciler Coca-Cola, Kit Kat ve Jelly Belly gibi tekrarlanma eğiliminden olan markalara daha olumlu tepki veriyor. Bu sihirli bir formül olmasa da, bir marka isminin insanlar tarafından hatırlamasını kolaylaştıran ortak özellikler var.

Bu özellikleri aşağıdaki gibidir:

Anlamlı: Bir imaj yaratacak ve pozitif bir duygusal bağlantı geliştirecek anlamlı bir isim olmalıdır.
Ayırt edici: Benzersiz, akılda kalıcı ve rakiplerinizden sıyrılmanızı sağlayacak özellikler içermelidir.
Erişilebilir: İnsanların kolayca yorumlayabileceği, hecelenebilir ve Google’de araması kolay olmalıdır. (Sıradışı veya tuhaf bir adınız olsa bile anlaşılabilir olması gerekir.)
Gelecekte de kullanılabilir: Marka adınız şirketle birlikte büyüyebilmeli, alaka düzeyini koruyabilmeli ve farklı ürünler ve marka uzantıları için uyarlanabilmelidir.
Görsel: Simgeler, logolar, renkler vb. dahil olmak üzere tasarım yoluyla insanları etkilemelidir.

Yukarıdaki özellikler marka ismi nasıl olmalıdır sorusunun cevabıdır. Fakat bir marka isminin başarılı olup olmadığını belirleyecek gerçekten bir kriter vardır. Önemli olan tek soru şudur: Marka isminiz insanlarda yankı yaratıyor mu?

Marka oluşturucu kullanarak marka ismi bulma

Önerileri kullanarak veya kullanılabilirliği kontrol ederek işletmenizi, markanızı veya alan adlarınızı oluşturmak için farklı araçlar kullanabilirsiniz.
İşletmeniz, şirketiniz veya web sitenizle alakalı en iyi isimleri bulmak için beyin fırtınası yapmanıza yardımcı olabilecek en iyi araçlardan bazıları aşağıdaki şekildedir:

  • Shopify
  • Oberlo
  • WebHostingGeeks
  • Name Mesh
  • Wordlab
  • Freshbooks
  • Getsocio
  • Brand Root
  • Namesmith
  • Hipster Business Name
  • Anadea
  • Fit Small Business
  • Name Station
  • Domain Puzzler
  • Wordoid
  • Lean Domain Search

Bir marka ismi bulmak zor bir süreç olabilir, ama doğru marka adını bulmak için elinizden gelen her şeyi yapmanız gerekir.

Marka isminizin, hedef kitlenizde yankı uyandıran ve varlığınızı en sürdürülebilir şekilde optimize eden bir isim olması gerekir.

En uygun marka adlarını seçme konusunda yukarıda listelediğimiz ipuçlarını ne kadar etkili buldunuz? Size göre harika markaların en önemli özellikleri nelerdir? Yorum bölümünde bize yazın. İçeriğimizi geliştirmek için deneyimlerinizi ve önerilerinizi paylaşmayı unutmayın.