Bosch, motosiklet ABS teknolojisinde 30. yılını kutluyor

Bosch, motosikletler için geliştirdiği ilk ABS sisteminin seri üretime geçmesinin otuzuncu yılını kutluyor. Şirket, EICMA 2025 fuarında iki tekerlekli araç güvenliğine yönelik yeni çözümlerini tanıtarak bu alandaki üç on yıllık inovasyon sürecini vurguladı.
İlk motosiklet ABS sistemi 1995’te piyasaya çıktı
Bosch’un motosikletler için ABS geliştirme çalışmaları 1986 yılında başladı. Bu çalışmalar, 1995 yılında Bosch ABS ile donatılmış ilk seri üretim motosiklet olan Kawasaki GPZ1100 ABS modelinin piyasaya çıkışıyla sonuçlandı. Şirket, 2007 yılında Japonya’da kurduğu uzmanlık merkeziyle iki tekerlekli araç güvenliğine yönelik araştırmalarını derinleştirdi.
Sonraki yıllarda ABS 9, ABS 10 Light ve ABS 10 Base gibi sistemlerle farklı pazar segmentlerine hitap eden çözümler geliştiren Bosch, 2013’te tanıttığı Motosiklet Denge Kontrolü (MSC) sistemiyle motosikletlerde aktif güvenlik teknolojilerinde yeni bir dönemi başlattı.
Motosiklet Denge Kontrolü güvenliği artırıyor
Bosch’un MSC sistemi, virajlara girerken ya da ani manevralar sırasında dengeyi korumayı sağlayarak sürüş güvenliğini artırıyor. Tekerlek hız sensörleriyle birlikte çalışan ataletsel ölçüm birimi, saniyede 100 kez aracın dinamiklerini analiz ederek frenleme ve hızlanma kontrolünü optimize ediyor.
Bosch Kaza Araştırması’na göre Almanya’da yapılan analizler, motosikletler ABS ve MSC ile donatıldığında kazaların yüzde 30’unun önlenebileceğini veya etkilerinin azaltılabileceğini gösteriyor. Bosch, 2023 yılında küçük hacimli motosikletler için MSC sistemini tanıtarak bu teknolojiyi gelişmekte olan pazarlara da sunmaya başladı.
Singapur, tüm motosikletlerde ABS’yi zorunlu kılıyor
Bosch’un öncülük ettiği motosiklet güvenlik teknolojileri, küresel düzenlemelere de yön veriyor. Avrupa Birliği, 2016’da 125 cc üzeri motosikletlerde ABS’yi zorunlu hale getirdi. Hindistan 2018’de benzer bir adım atarken, Singapur 1 Nisan 2027 itibarıyla 125 cc altındaki modeller de dahil olmak üzere tüm yeni motosikletlerde ABS sistemini zorunlu kılacak.
Bosch İki Tekerlekli Araç ve Güç Sporları Bölüm Başkanı Geoff Liersch, EICMA 2025’te yaptığı konuşmada “Son 30 yılda misyonumuz, inovasyon ve akıllı teknolojiyle sürüşü daha güvenli hale getirmek oldu” dedi.
Türkiye’de ABS farkındalığı artıyor
Bosch Türkiye Mobilite Orijinal Ekipmanlar Satış Direktörü Mehmet Altınbaş, Türkiye’de motosikletlerin karıştığı kazaların oranının son iki yılda yüzde 33’e ulaştığını belirtti. Altınbaş, “Bosch olarak kazaların etkilerini azaltmak için ABS’nin önemini vurguluyoruz. ABS ve MSC sistemlerinin kazaları ve sonuçlarını yüzde 30 oranında azalttığını gösteren veriler, bu teknolojilerin yaygınlaşması gerektiğini ortaya koyuyor” değerlendirmesinde bulundu.
Bosch, motosiklet güvenliğini artırmak amacıyla sürücü destek sistemleri ve bağlanabilirlik çözümleri geliştirmeye devam ediyor. Şirket, gelecekte tüm motosiklet segmentlerinde güvenliği ve sürüş deneyimini daha ileriye taşımayı hedefliyor.
