Squid Game

Squid Game, Netflix’in en çok izlenen orijinal yapım dizisi oldu

Güney Kore yapımı dizi, yayınlandıktan sonraki ilk 28 gün içinde 111 milyon kullanıcı tarafından izlendi ve aynı dönemde 82 milyon kullanıcının izlediği Bridgerton dizisini geçmiş oldu. Netflix, hesaplamasında her bölümü en az iki dakika boyunca izleyen kullanıcıların sayısını temel alıyor.

Squid Game’in başarısı, uluslararası yapımlara öncelik verme amacının da doğru bir hedef olduğuna işaret ediyor. Netflix’in Fransız yapımı Lupin dizisi de başarılı uluslararası yapımlar arasında gösteriliyor.

CNN’e konuşan Netflix yöneticisi Minyoung Kim, Squid Game’in tahminlerinin de ötesinde başarı gösterdiğini söyledi. Dokuz bölümlük dizi Eylül ayında yayına girdi. Dizi, Güney Kore’nin unutulmaya yüz tutmuş çocuk oyunlarını oynayarak para kazanmaya çalışanların hikayesini anlatıyor.

Para ödülü 45.6 milyar Kore won’u (yaklaşık 38 milyar dolar). Ama oyuncular kaybettiklerinde oyunun ölümle sonuçlanabileceğini sonradan fark ediyor. Dizinin popülaritesi sonucu, karakterler ve hikayeyle bağlantılı çok sayıda kıyafet, ayakkabı gibi çeşitli ürünler de satışa çıktı.

Netflix’in 80’den fazla ülkede yayınlanan dizisi kulaktan kulağa yayılarak ve sosyal medyadaki paylaşımlarla bütün dünyada fenomen haline geldi. BBC’nin haberinre göre, Netflix Şubat ayında, Güney Kore yapımı film ve dizilerine 500 milyon dolar ayırmayı planladıklarını duyurmuştu.

Aidatsız alarm sistemi | Yale Sync Akıllı Ev Alarmı incelemesi

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknolojiyle ilgili haber ve ürün incelemelerine yer veren bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir